Thursday, May 14, 2009

Projek hujung minggu....

Kalau namanya anak lelaki tak sah kalau tidak melakukan aktiviti lasak dan mencabar. Inilah pula nikmatnya bila kita ada kampung. Kat bandar mana nak cari air sungai yang jernih dan tidak tercemar. Walaupun sungai yang mengalir di kebun mak dan ayahku di kampung lebih merupakan anak sungai....tapi kira oklah bila mereka dapat melepas gian main sungai. Gambar yang di atas nie adalah port kedua mereka selepas port pertama mereka semakin terik dipanah mentari tengahari. Jom lihat....

Bukan main khusyuk suamiku dengan tugasnya.....

Benteng yang hampir siap....

Habis baju jadi mangsa....tu semua mak jugalah nak kena settlekan...

Pasak....jangan tak pasak....

Azim pun tompang sekaki.....

Kerjasama memindahkan benteng port pertama ke port yang kedua. Wah ! bukan main power hubby aku mengangkat batu besar.....anak2 punya pasal...he he he.

Angkat jangan tak angkat....angkut semua yang terdaya...

Matahari semakin terik atas kepala....semua lari cari port baru....

Semua nie nak guna ker ???....

Nampak perut gendut along yang paling ketara...

Korie di depan port pertama sebelum dirobohkan...

Bukan main mandur kecil memerhati.....ok ker dik ??

Senget kepala mandur kecil nak tengok benteng yang dibina lurus ker tidak..
Masa nie aku diarahkan balik untuk ambil bekalan makanan tengahari, tapi sampai jer mak dia kat tepi sungai....hujan pun turun. Maka berakhirlah projek sehari mereka. Makanan yang dah aku tapaukan tadi akhirnya dinikmati di laman rumah sudahnya...

No comments: