Thursday, February 11, 2016

Holiday Marathon....besday treats part 3

10 Feb 2016 ( Destinasi terakhir )

Holiday marathon selama 5 hari semakin hampir ke penghujung. Semua yang aku impikan dalam perjalanan kali ini Allah anugerahkan jadi kenyataan. Untuk  hari yang terakhir nie kami akan mengunjungi bandar diraja Kuala Kangsar terus ke Ipoh untuk bertemu sahabat hubby dan ke Kampung Kayan untuk beli udang galah hidup...biar gambar berbicara...


 Bergambar di Sungai Perak Kuala Kangsar

 Adib dan abang sado 1....

 Adib dan buih belon...

 Bermain buih belon penuh gaya...

 Lagi gaya Adib...

 Azlan pun nak cuba power...


 He he he....ada orang tu pun nak cuba nasib..

 Aikss...abang sado mana belonnya ?

 Adib tak cukup tinggi...mana adib ?

Macam iklan ubat gigi jer abang sado....hi hi hi

 Lagi gaya Azlan main belon..

 Posing atas jambatan gantung...

 Merenung masa depan...






Gambar penutup sebelum percutian berakhir...

Terima kasih suami ku sayang atas percutian yang sangat istimewa ini. Terima kasih juga buat anak2 mak sayang kerana sudi turut serta dalam menunaikan impian mak kali ini. Semoga Allah kurniakan lain kali untuk kita semua

LOVE YOU ALL......MUAAAHHHHH.....

Holiday Marathon....besday treats part 2

Puas posing kat paya bakau sambung posing kat jeti sementara menunggu bot sampai. Layan pelbagai gaya posing....

 Gambar kandid dari Azlan...

 Mr Hubby ngan putera2 mahkota .....1

 Mr Hubby ngan putera2 mahkota .....2

 Mr Hubby ngan putera2 mahkota .....3

 Another posing dua merpati sejoli....kih kih kih

 Indahnya pemandangan ciptaan Allah swt...

 Indahnya pemandangan di jeti Kuala Sepetang...

 Along posing lagi...

 Azri terasa nak jadi nelayan :p

 Me n my abang sado 2...

 Me n my abang sado 1

 Jauh merenung nasib...

 Posing terasa hensem...kih kih kih

 Posing takut jatuh....kih kih kih

 Azim n Adib ngan abg sado 1...

Posing atas bot sebelum bergerak

Hari pertama berjalan lancar. Kami sampai di Taiping hampir pukul 9.30 mlm. Keluar semula cari makan malam. Selesai semua dah cecah pukul 11.30 mlm.

9 Feb 2016 ( Taiping )

Pagi-pagi lagi semua dah bangun. Hari nie projek panjat Bukit Larut. Tak tahu sampai atas ker tak. Terutama bila ada sibujang kecik nie :p. Sepatutnya ada 2 jalan untuk capai ke puncak. Jalan tar dan juga mentelusuri denai. Cuma kami takde guide untuk bawa ikut denai. So kenalah mix denai dan jalan tar. Apa2 pun layan....biar gambar berbicara.

 Posing sebelum mendaki...

 Hmm...mcm mana muka tu nampak bulat sgt :(

 Semangat...semangat....semangat....

 Slowly n surely...

 Posing sikit...kih kih kih

 Subhanallah....cantiknya pemandangan...

Nak ambil gambar pokok tu sebenarnya...

Tak berjaya sampai atas. Baru satu pertiga Azim n Adib dah tak larat. Nampaknya kena ada ulangan lain kali nie. Sampai bawah semua layan char keow tiaw kerang. Azri makan hampir 3 pinggan...he he he. Perut dah kenyang layan main kolam dari air bukit. Tak pergi air terjun mungkin lain kali. Sampai homestay hujan turun dengan lebatnya. 

Petang pergi Kuala Gula cari soft crab. Tak seperti yang digembar gemburkan. Ralat gak bila kena bayar sampai RM109 untuk makanan yang tak seberapa. Takde ambil gambar pun masa kat sini. Sampai homestay dah maghrib. Terus solat sebab malam nanti nak pergi night Safari.

 Me n my abg sado 1 depan pintu masuk Zoo...

 Lepak lepas habis pusing satu Zoo...

Lagi pelbagai aksi masing masing...

Holiday Marathon....besday treats part 1

8 Feb 2016 ( Destinasi seterusnya )

Destinasi pertama hari ini ialah Teluk Intan. Pergi meninjau menara condong. Dah lama berhajat nak datang...kali nie encik Hubby tunaikan ( Muaaahhh sekali...) Lagi sekali biar gambar berbicara....

 Di menara condong....baru tahu sebenarnya menara tangki air :p

 Posing berlatar belakangkan menara

 Di papan penerangan menara...

 Di apit ngan bodyguard yg sado...

 Beratur nak naik ke atas...

 Amir's family....

 Along n azim...

Adib ngan along buat muka ganaz....kih kih kih

Masa lunch cuba cari udang galah tapi tak berjaya. Last2 gi layan siput sedut kat RNR sebelum naik jambatan sg Perak.

Destinasi kedua hari ini ialah Kuala Sepetang. Nak layan mee udang dan layan melihat kelip2. Booking boat dengan en Jufri. Bot gerak kul 7.30 ptg so kita orang layan Hutan Paya Bakau Eco Resort....( pstt....kira2 cam projek ambil gambar )

 Bergambar ngan azim sebelum mentelusuri paya bakau..

 Terasa macam masih berupaya manjat memanjat....kih kih kih

 hi hi hi....lagi posing atas akar paya bakau...

 Posing berlatarkan panorama...

 Lagi selfie ngan bodyguard...

 Ada chalet untuk mereka yg rasa nak overnight dalam hutan..

 Bincang apa tu ?....

 Azim wat gaya terbalik...

 Another gambar merpati 2 sejoli.....kih kih kih

 Lagi gaya Azfar posing atas akar

Uji kekuatan 1....Azfar

 Uji kekuatan 2...Azri

 Uji kekuatan 3....Azlan

 Lagi posing atas akar bakau...

 Hu hu hu....perasan gagah tapi macam nak jatuh :p

 Adib posing atas pangkal pokok ....

 Azim dan Azlan...

 Azri tolong Adib panjat...

 Adib tak puas hati nak cuba panjat sendiri....

 Ulat bulu yang cantik...

 Uji twin ketahanan diri...

 Merenung masa depan

 Lagi gambar merpati 2 sejoli

Aksi berdiri plak...