Tuesday, July 28, 2009

Perjalanan waktu...

Dalam perjalanan waktu dengan denai beranjau dan lorong berliku kadangkala bermain difikiranku bagaimana ia bakal berakhir. Apakah ketentuan yang telah Kau tetapkan buatku ? Cukup kuatkah aku mengharunginya jika igauan buruk itu menjadi kenyataan....saat itu terdengar suara yang mendayu di telingaku...." Pabila kau telah berbuat yang terbaik buat dirimu dan orang disekelilingmu....yang lainnya hanya kau perlu serah pada DIA untuk mengadilinya dan mengurusinya.

Lagu yang sering dekat di hatiku.....

HOW DO I LIVE WITHOUT U....

How do I
Get through one night without you
If I had to live without you
What kind of life would that be?
Oh I need you in my arms
Need you to hold
Your my world my heart my soul
If you ever leave
Baby you'd take away everything good in my Life....
Without you
There'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There would be no world left for me
And I.....
Baby I don't know what I would do
I would be lost if
I lost you
If you ever leave
Baby you would take away everything real in My life
And tell me now
How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever ever survive?
How do I
How do I
O how do I live?...
Please tell me baby..
How do I go on?
If you ever leave
Well baby you would take away everything
Need you with me
Baby don't you know you're
everything good in my life
And tell me now
How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive?
How do I
How do I
O how do I live
How do I live without you
How do I live without you baby...
How do I live....

Just a note


Tuesday, July 21, 2009

Keistimewaan Al- Fatihah...

RENUNG DAN AMALKAN

AL-FATIHAH Baca 14 kali sebelum tidur:Suami dan anak-anak akan mengingati kita selalu

AL-FATIHAH Baca 41 kali tiup dalam air dan minum serta buat air mandian:Melepaskan rasa sakit dalaman

AL-FATIHAH Baca 7 kali dan usap di kepala setiap pagi dan sekali sebelum tidur.Kepada orang berpenyakit mental

AL-FATIHAH Baca 3 kali tiup dalam segelas air- minum dan baca sambil mengusap kawasan yang rasa sakit.Sakit yang keterlaluan

AL-FATIHAH Baca 7 kali dan sapu ke atas kepala.Bayi yang suka menangis pada malam hari atau pada bila-bila masa

AL-FATIHAH Baca 3 atau 7 kali, gunakan ibu jari dan tekan di langit-langit, (Mulut) kemudian sapu kepada tempat yang sakit.Luka berdarah, sengat lebah, jari terkepit di pintu

SUKA DIINGATKAN: BACALAH DALAM KEADAAN KHUSYUK, TAWAKAL KEPADAALLAH DAN NIATLAH DENGAN JUJUR, INSYA-ALLAH IANYA MERUPAKAN PENAWARYANG TERBAIK KEPADA SEMUA.

YA-RAHMAN, YA-RAHIM, YA ALLAH

Buatlah sebanyak 3 kali Jumaat berturut-turut:Baca berulang-ulang kali sepanjang kita duduk lepas sembahyang Asar sehinggalah masuknya waktu Maghrib. Masuk sahaja waktu Maghrib, sebutlah Allahuakhbar, dan teruslah angkat tangan dan berdoa kepada Allah yang MAHA berkuasa dengan apa yang dihajati.(Percepatkan jodoh, memanjangkan jodoh, dikurniakan cahaya mata, sembuhkan penyakit, elakkan dari malapetaka, diampunkan dosa dan sebaginya).\

AWET MUDA (dalaman dan luaran)
Zikir Baca :
Ya Badiyah -1 kali
Ya Nur - 1 kali
Ya Hadi - 1 kali
Ya Allah – 3 kali

Baca dan tiup di tapak tangan dan sapu ke raut muka kita pada setiap hari.
Ayat Al-Waqiah (ayat 35,36,37,38)Baca setiap hari selepas sembahyang Subuh tiup dalam air dan minum.- Rawatan untuk awet muda luar dan dalaman

KAYA DENGAN KETENANGAN JIWA Baca ayat Al-Waqiah setiap hari sebelum tidur.

MENGELAKKAN SAKIT KEPALA Bawa ayat Al-Waqiah Ayat 19 moga-moga boleh menghilangkan/ meredakan

Wednesday, July 15, 2009

An evening with my love one...

Gambar aku ngan beloved hubby serta baby tersayang......nampak tak baby tu ? Sapa tak nampak dia ..... he he he....

Monday, July 13, 2009

New target in my life....

Entah macam mana minggu lepas aku buka canon punya site....macam biasa aku yang hantu kamera nie jenguk2 ler produk2 yang berkenan dihati. Selalunya kalau dah jenguk tu ada payah sikit bila apa yang dilihat tu dah terpahat dalam kepala. So nampaknya untuk 8 bulan nie aku kenalah ikat perut sebab nak savekan RM200 sebulan untuk buah hati baru. He he he !!!


Rangkaian buah hati baruku....



Inilah target baru dalam hidupku......cantik tak ?

Sebelum nie aku dah ada satu lagi dari jenis Powershoot....DSLR....jap aku letak gambar dia. Cuma satu jer....bila nak bawa kat function beg nyer bagak sangat...terasa mengalahkan tukang gambar profesional. Itu yang menyebabkan aku jatuh cinta ngan yang ini...boleh letak dalam handbag. Yelah dalam handbag aku bukan ada apa benda pun...setakat dompet bonia kecil dan hp aku juga yang comel.

Ini buah hati lamaku....

Tuesday, July 7, 2009

Sesekali santai....

Special Dish 4 the day...

Hampir dua tahun aku tak keluar bersantai keluar makan2 dengan adik2ku. Banyak perkara yang berlaku antara jangka waktu itu. Tapi kali ini aku bertekad apa yang telah terjalin tidak ada apa yang mampu untuk memutusnya.....seperti perumpamaan " bila biduk berlalu kiambang itu bertaut kembali ". Lama betul anak2ku menyebut ingin makan chicken chop kat tempat biasa kami. Kesempatan minggu ini aku ambil untuk tunaikan permintaan mereka. Nampak lazat tak " black pepper chicken chop " tu ?.
Korie ketawa sampai pegang kepala takut ilmu dia keluar.....
Azim n Ali.....ada jer tangan pengacau.
Mak Eiti n mak itam
Mak Itam nak remotekan sapa suh diam ?...
Menanti penuh setia menunggu hidangan tiba.
Me n my sis.....
Azim nak manja ngan mak Itam....kenalah mak Itam layan...


Me tengah mengagihkan minuman yang baru sampai....

Best yah...rugi ayah takde.....

Friday, July 3, 2009

Cerita tentang wanita......



Allah berfirman: " Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan utk menjadi seorg yg istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat utk menompang dunia; namun harus cukup lembut memberi kenyamanan. Aku memberinya kekuatan dari dlm. utk. melahirkan anak & menerima penolakan yg.seringkali datang dr. anak2nya. Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tegar ketika org2 lain menyerah dan mengasuh keluarganya dgn. penderitaan & kelelahan tanpa mengeluh. Aku memberi kepekaan utk. mencintai anak2nya dlm. setiap keadaan, bahkan ketika anak2nya bersikap sangat menyakitkan hatinya.


Aku memberikannya kebijaksanaan utk. mendukung suaminya dlm. kegagalan & melengkapi dgn. tulang rusuk suaminya utk. melindungi hatinya. Aku memberinya kebijaksanaan utk. mengetahui bahawa seorg. suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tapi kadang menguji kekuatannya & ketetapan hatinya utk berada berada disisi suaminya tanpa ragu. Dan akhirnya, Aku memberinya air mata utk. dititiskan, ini adalah khusus miliknya utk. digunakan bila perlu nanti".

Kau tahu...
Kecantikan wanita itu bukanlah dari pakaian yang dikenakan, susuk tubuh yang ditampilkan atau bagaimana ianya mendandan rambutnya. "Kecantikan wanita itu haruslah dilihat dari matanya - kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada...."