Sunday, May 3, 2009

Masa yang berlalu....

Hari ini sudah 4 Mei.... 2 hari lagi harilahir Azlan, 7 hari lagi harilahir Azfar dan 24 hari lagi aku bakal menyambut ulangtahun perkahwinanku yang ke- 14. Banyak betul agenda bulan mei nie. Dan lagi 6 bulan akan lahirlah lagi seorang zuriatku. Tapi mengandung kali ini banyak betul dugaannya. Dengan umur yang meningkat dan juga persediaan mental yang kurang betul2 menguji kekuatan minda dan fizikalku. Hari ini kandunganku baru menjangkau usia 13 minggu tapi aku dah mula merasa kepenatan bila naik tangga. Apalagi kelasku banyak berada di tingkat 4. Terasa putus juga nyawa nak menyampaikan ke kelas. Manjaku pun menjadi2...tiap kali nak masuk kelas sudah pasti anak muridku dah terpacul untuk mengangkat barang cikgu kesayangan mereka ini. Kalau dulu mereka ku suruh balik ke kelas semula tapi sekarang kedatangan mereka memang ku nantikan.

Hari buruh tempohari aku balik kampung, bonda ku mengatakan kali ini perut aku agak besar dari selalu. Aku cuma tersenyum...yelah bila dah 6 orang yang ku kandung sudah pastilah perut yang membesar tidak akan mengecil semula. Umpama belon yang ditiup hingga kembang....sudah pasti tidak akan kembali ke bentuk asal. Janji aku sihat....he he he. Ramai yang mendoakan baby kali ini perempuan...aku pun berharap sama, masalahnya bila aku melihat rupa bentuk kandunganku....sama sahaja dari aku mengandung anak yang pertama. Ada harapankah yang keluar nanti mempunyai jantina yang berbeza dari abang2nya. Rahsia itu hanya ALLAH sahaja yang tahu.

Alamak...kepalaku sudah mula memberat....babai semua....he he he

No comments:

Just nak update

 Diam tak diam rupanya hampir 3 tahun aku tak tulis apa2 kat sini. Kejap betul masa berlalu. Diam tak diam tahun nie tahun terakhir aku berk...