Monday, December 29, 2014

Family Outing.....

Alhamdulillah percutian keluarga kali ini berjalan dengan lancar walaupun sepanjang percutian kami kali ini banyak diiringi oleh hujan rahmat dari Allah swt. Let picture tell the stories.....

 Along dengan menara batunya di Ulu Bendul

 Posing anak beranak....

 Adib posing....

 Big brother....

 Hubby n the boys...

 Me n my boys...

 Me n korie

 Me n along...

 Pegang dinding takut roboh....ha ha ha

 Adib n Azim bersama Aini....

 My beloved boys....

 With dear hubby...

 Along n Azim kat Padang Kota

 Atas feri...di Pulau Pinang

 Dalam bot nak pergi Mangrove

 Gambar bersama big family

 Me n Azlan

 Posing lagi.....

 Aksi sapa lompat paling tinggi...

 Cubaan pertama ambil gambar guna tough 3

 Azfar bagi makan ikan pari...

 Pakat tengok azfar jer....

 Adam try power....

 Posing di jambatan dataran Helang...

 Dah besar anak bujang ku...

 Me n my family.....adib mogok..


He he he....kita sambung kat sesi kedua insyaAllah.....

Monday, October 27, 2014

Gambar kenangan bersama mak dan ayah....

Luv both off you very much.

Ayahanda yang tercinta.. 
Masih jelas dalam ingatanku..
 
Saat kau muda bertenaga,
 
kau habisi peluhmu buat kami berlima..
 
tanpa ada jawapan tidak,
 
kau curahkan segala kasih sayang..
 
Demi kemahuan kami,
 kau turuti semuanya.. 
Walaupun puteri-puteri mu ini tidak pernah membalasnya..
 
Namun kau teruskan tugasmu tanpa cacat cela..
 

Bonda yang tersayang...
 
Rindu anakmu ini
dengan segala leteran berguna..
 
Tegahanmu ada hikmahnya..
 
Marahmu ada pujuknya.. 

Mana mungkin akan ku temui,
insan yang di sebalik wajah itu 
ada sekeping hati yang lembut..
 
Menunjukkan kasih seorang ibu..
 
Biarpun anakmu ini masih tidak mengerti,

Kau teruskan jua janjimu pada Illahi.. 

Ayahanda dan bonda yang tersayang..
 
Banyak sudah yang kalian korbankan..
 
Kalian berjaya kini mendidik kami
menjadi orang yang berguna..
 
Berbakti kepada anak bangsa..
 
Walaupun kita terpaksa berjauhan,
 
Namun kalian masih di dalam ingatan..
 
Setiap detik dan waktu..


Ayahanda dan bonda.. 
Masih ingat raut kedua-dua wajah kalian..
 
Di saat kita perlu berpisah..
 
Ayah... masih tidak lekang dengan nasihat bermakna..
 
Bonda... hanya sinaran matamu yang mampu berkata-kata..
 
Aku yang cuma memahami dalam kesuraman suasana..
 
Berpelukan kami seperti tidak mahu dilepaskan..
 

Ayahanda dan bonda..

Doakanlah anakmu di sini.. 
Meneruskan tugas yang mulia..
 
Tanpa yang tersayang di sisi..

Moga dengan restu kalian, 
perjuangan anakmu ini sentiasa dipermudahkan..
 

Ya Allah Ya Tuhanku..
 
kasihanilah ibu dan ayahku..
 
Sepertimana mereka mengasihaniku,

Sewaktu aku masih kecil.. 
Amin Ya Rabbal 'Alamin..

Sunday, October 26, 2014

He he he....dah jadi Nek Na


Me and Muhammad Danial b Yaakob.....anakanda kepada Saudah bt Md Noor. Kejap sahaja masa berlalu. Dulu aku gendong ibunya....kini aku gendong anaknya. Semoga Allah memberkati setiap saat usiaku menginjak.

Thursday, August 28, 2014

Jika isteri menangis.....

~ JIKA ISTERI MENANGIS ~
Jika isteri menangis dihadapanmu.. “hargai lah ia sblm terlewat…”
Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu. Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian. Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …
Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya. Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?
Apakah keistimewaan perempuan ini ? ” Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat.. TUTUR katanya merupakan KEBENARAN.. SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa. Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya.
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN.. TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN. Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal… Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…

Untuk lelaki yang bergelar suami di luar,hargai jasa dan pengorbanan isteri anda.Jika anda banyak melukai hati mereka,segeralah meminta maaf dan lupakan sengketa yang lalu,kerana itu adalah resam kehidupan berumahtangga.Bak kata pepatah ” Sedangkan lidah lagi tergigit,inikan pula suami isteri”.
Biar sebanyak mana kesalahan dan dosa mereka lakukan,jadilah seorang yang pemaaf,kerana Nabi adalaah seorang manusia yang pemaaf dan  ia adalah sifat yang sangat terpuji dan merupakan sifat yang mulia.
Kenangkan jasa mereka bersama kita,melahirkan anak-anak kita,menguruskan rumahtangga kita,janganlah bila mereka dah tiada di dunia ini,masa itu baru hendak menyesal dan masa yang lalu tidak mungkin akan kembali,dan isteri yang kita ada sekarang adalah satu sahaja dalam dunia,tiada pengganti seperti dia.
WallahuA’lam…


Saturday, August 9, 2014

Hari Raya Aidil Fitri 2014....

 Bersama mak dan babah

 Aksi bebas dengan ayah dan mak

Gambar penuh dengan ayah dan mak

Semoga kami semua ditemukan dengan Ramadhan yang akan datang. Berkatilah perjalanan hidup kami dan lindungilah kami dari kami melakukan sesuatu yang tidak Engkau redhai....

Tuesday, July 8, 2014

After 19 years...



Terima kasih ya Allah atas anugerah kebahagiaan yang tidak terhingga kau berikan padaku. Dengan segala dugaan yang Kau sentiasa bersama aku mengharunginya. Kini anak2ku semakin dewasa. Azfar dah mula pengajian di Politeknik Merlimau...Azri yang akan menduduki SPM hujung tahun ini dan Azlan pula dengan PT3 nanti. Semoga kebahagian ini tetp milik kami sehingga hujung nafas yang terakhir....biarlah dugaan yang mendatang lebih mendekatkan kami kepadaMu ya Allah.




Tuesday, May 27, 2014

19 years already.....


Selamat ulangtahun perkahwinan sayang....diam tak diam sudah 19 tahun berlalu dan kita masih kekal bersama. Terlalu banyak onak dan ranjau telah kita harungi alhamdulillah kita masih ditakdirkan oleh Allah swt masih bersatu dalam satu cinta. Dilengkapi dengan kasih sayang anak2 yang semakin membesar dan dewasa. Semoga kita ditakdirkan terus bersama di dunia satu lagi...



Friday, April 18, 2014

Bon Jovi - Thank You For Loving Me (Live In Toronto 2000)





"Thank You For Loving Me"


It's hard for me to say the things 
I want to say sometimes 
There's no one here but you and me 
And that broken old street light 
Lock the doors 
We'll leave the world outside 
All I've got to give to you 
Are these five words tonight

[Chorus:]
Thank you for loving me 
For being my eyes 
When I couldn't see 
For parting my lips 
When I couldn't breathe 
Thank you for loving me 
Thank you for loving me 

I never knew I had a dream 
Until that dream was you 
When I look into your eyes 
The sky's a different blue 
Cross my heart 
I wear no disguise 
If I tried, you'd make believe 
That you believed my lies 

[Chorus:]
Thank you for loving me 
For being my eyes 
When I couldn't see 
For parting my lips 
When I couldn't breathe 
Thank you for loving me 

You pick me up when I fall down 
You ring the bell before they count me out 
If I was drowning you would part the sea 
And risk your own life to rescue me 

[Solo]

Lock the doors 
We'll leave the world outside 
All I've got to give to you 
Are these five words tonight

[Chorus:]
Thank you for loving me 
For being my eyes 
When I couldn't see 
You parted my lips 
When I couldn't breathe 
Thank you for loving me 

When I couldn't fly 
Oh, you gave me wings 
You parted my lips 
When I couldn't breathe
Thank you for loving me

Wednesday, April 9, 2014

Dalam kenangan.....4.4.14 Jumaat

Semoga damai kau di sana adikku sayang.....









Al fatihah adikku sayang....






Wali Band - Salam Rindu





 Ku bertanya pada malam
Ku bertanya pada bintang
Sedang apa kau duhai sayangku


Di sini angin menyampaikan
Salammu salam sayang
Salam sejuta cinta dan rindu

Sabar sabar sabarlah sayangku
Semua ini kan cepat berlalu

Reff:
Sebutlah namaku di setiap nafasmu
Ku kan datang kepadamu sayang
Panggil panggil aku segenap rasamu
Dan rasakan aku membelaimu

Pejamkanlah matamu
Dan kau tenangkan hatimu
Dan kau rasakan aku memelukmu

Sabar sabar sabarlah sayangku
Semua ini kan cepat berlalu

Back to Reff:

Sebutlah namaku di setiap nafasmu
Ku ‘kan datang kepadamu sayang
Panggil panggil aku segenap rasamu
Dan rasakan aku membelaimu

Aku dan anak2....


Me n hubby

Dengan along Azfar

Bersama angah Azri

With dear achik Azlan

 My dear azim

And the last one.....Adib