Monday, January 5, 2009

Perjalanan yang berliku...

Selari dengan meningkatnya usiaku....apa yang pernah disuarakan oleh ayahanda tersayang suatu ketika dahulu semakin menunjukkan taringnya. Beliau pernah berpesan...jgn alpa dalam menempuh perjalananku yang panjang. Ranjau sentiasa mengintai kita....bilamana kita alpa sahaja pasti duri ranjau itu akan menusuk diri. Pada ketika itu dulu aku sekadar tersenyum pada kata2 ayahanda....tidak terjangkau oleh akalku pada duri2 ranjau yang menunggu. Takkan jalan yang kulalui sebegitu berliku. Padaku jalan yang kupilih itu begitu ampoh dan telah disukat setiap lubuknya....rupanya aku masih manusia biasa....aku lupa pada ujian ALLAH. DIA dengan mudah sahaja mampu mengubah percaturan hidupku.....aku yakin dan percaya....selagi aku masih berpegang pada taliNYA dengan kejap...aku tidak akan jatuh tersungkur dan aku mampu mengikat diriku pada tiang2NYA dari jatuh kelembah kehinaan. Ya ALLAH padaMU aku bermohon....janganlah KAU biarkan aku menzalimi diriku sendiri....jauhilah aku dari lembah kehinaan yang tidak bertepi.

No comments:

Just nak update

 Diam tak diam rupanya hampir 3 tahun aku tak tulis apa2 kat sini. Kejap betul masa berlalu. Diam tak diam tahun nie tahun terakhir aku berk...