Sunday, November 16, 2008

Bila hati rasa gundah....

Bila gundah itu tiba....

Ya ALLAH...
Kau tenangkan hati ini
Janganlah engkau bolak balikkan setelah Engkau beri hidayah...
Sesungguhnya tiada yang lebih berharga di dunia ini
Melainkan Nur ImanMU

Ya ALLAH...
bantulah aku yang sentiasa mengingatiMU
Bantulah aku yang sentiasa mensyukuriMU
Bantulah aku utk memperbaiki amalanku
Pimpinlah diri yang lemah ini
Serta bantulah aku utk menanam keyakinan pada diri ini
Aku sentiasa menjadikan engkau wali & pelindung bagiku
Setiap masa di setiap keadaan
Agar diri sentiasa terpimpin utk mencari redhaMU
Bagi setiap perkara yang ku lakukan
dalam kehidupan yang sementara ini....

Ya ALLAH...
Tempatkanlah daku bersama hamba-hambaMU yang taat
Peliharakanlah hati ini agar sentiasa tenang dalam apa jua keadaan
Jauhkanlah aku dari golongan yang berputus asa
Jadikanlah aku hambaMU yang bersyukur
dan agar sentiasa redha menghadapi ujian dariMU

Ya ALLAH...
PadaMU aku berserah,
padaMU aku mengharap
Tuhan yang Yang mencipta aku
menentukan setiap sesuatu
Aku percaya setiap yang terjadi tiada yang sia-sia
Semua akan ada hikmahnya
Sesungguhnya kepadaMU
aku kembalikan segala urusan
Dan sesungguhnya kepadaMu jua tempat aku kembali...
Ya Hayyum Ya Qayyum.

No comments:

Just nak update

 Diam tak diam rupanya hampir 3 tahun aku tak tulis apa2 kat sini. Kejap betul masa berlalu. Diam tak diam tahun nie tahun terakhir aku berk...