Sunday, August 2, 2009

My 26-27 weeks pregnancy.....


Gambar visual baby dalam status aku sekarang.....



Ini pulak dalam bentuk 3D...tapi nie bukan ler my baby....he he he


Minggu nie, minggu yang begitu mencabar buat kami sekeluarga. Dari hari khamis petang lepas anak aku yang kecil demam....hai risau sungguh. Hari sabtu tu lagi teruk...belum 4 jam lagi tempoh makan ubatnya dia panas dia dah naik tinggi. Lekatkan cool fever kat dahi pun tak menjadi gak. Dahlah semalam aku kena pi injection for premature baby....2-2 punggung kena cucuk, jln dah senget jer. Masa second injection nyaris2 kena tahan coz baby tak berapa gerak ( everyday kita kena monitor pergerakan baby. Baby kena bergerak not less than 10 times / day )
Minggu depan ada satu lagi injection.....rasa happy bila hubby sudi lapangkan masa temankan aku pergi injection.....terasa amat dihargai.....yelah bila kita berkorban untuk memberi hadiah seorang zuriat untuk orang yg kita sayangi tentulah kita rasa happy bila dihargai begitu. Bukan wang ringgit dan hadiah yang kupinta, cukuplah sekadar pengertian dan belaian tatkala pergerakanku yang semakin terbatas ini. Aku tak pandai menunjukkan aku tak mampu melaksanakan semua perkara secergas semasa aku belum mengandung....tapi aku amat berharap kau memahami yang aku tak mampu melaksanakannya sebaik dulu sayangku. Pertolongan kau untuk meringankan tugasan yang perlu aku laksanakan begitu aku hargai dan harapkan darimu. Bukan aku mengambil kesempatan...sekadar keperluan untuk rasa lebih rapat dalam saat manis ini yang mungkin tidak akan berulang lagi dilain kali.

No comments:

Just nak update

 Diam tak diam rupanya hampir 3 tahun aku tak tulis apa2 kat sini. Kejap betul masa berlalu. Diam tak diam tahun nie tahun terakhir aku berk...