Tuesday, March 31, 2009

Mabuk.....

Sudah lama rasanya aku tidak merasa mabuk2 ini, terutama bila dalam perancangan Azim dulu bakal yang terakhir. Tapi hari ini aku kembali melalui saat2 yang paling aku " gemari ". Pagi2 tadi aku sampai ke sekolah bau minyak menggoreng sudah mengganggu deria rasaku...begitu memualkan. Apa boleh buat...bukannya aku mampu untuk melarang jiran di depan parking keretaku untuk berhenti memasak. Kali ini entah berapa lama aku akan melalui saat itu. Kalau dulu masuk sahaja bulan ke-5, semua alahan itu berakhir.

Mengandung kali ini aku seperti mendapat perhatian yang lebih terutama dari anak2 bujangku dan tidak ketinggalan suami yang tersayang. Semua kerja mereka berjanji untuk membereskan untukku. Aku tersenyum sahaja....yelah, sekurang2nya janji mereka itu membuatkan aku terasa dihargai dan disayangi. Anak2ku terutama Azlan tidak langsung boleh bertembung denganku, pasti perutku akan diusap lembut. Padahal belum terdapat perubahan pun pada perutku. Kalau aku berbaring...ciuman dan usapan dari mereka berempat saling bergilir mendapatkan peluang.

Dalam masa yang bergerak....rasa curiga masih bertahta di hatiku, sudah terdapat dalam rekodku aku sering bermasalah bila kandunganku mencecah 5 bulan. Apalagi mengandung dalam usiaku yang semakin meningkat. Semoga ALLAH swt melindungi kandunganku dan aku dianugerahkan bayi yang sihat dan sempurna. Memanglah aku dan keluargaku menyimpan harapan untuk mendapat bayi perempuan, tapi kalau memang bukan takdirku untuk melahirkan bayi perempuan, aku terima dengan redha. Siapa aku untuk mendahului percaturan yang dibuat olehNYA. Walaupun begitu aku sebagai hambanya masih boleh meminta dan berdoa....dialah yang menentukannya.

2 comments:

limau said...

yahoooo!!!! yeah yeah dapat baby lagi... besh betui bau baby..

iqbalqis said...

amin...