Thursday, February 11, 2016

Holiday Marathon....besday treats part 2

Puas posing kat paya bakau sambung posing kat jeti sementara menunggu bot sampai. Layan pelbagai gaya posing....

 Gambar kandid dari Azlan...

 Mr Hubby ngan putera2 mahkota .....1

 Mr Hubby ngan putera2 mahkota .....2

 Mr Hubby ngan putera2 mahkota .....3

 Another posing dua merpati sejoli....kih kih kih

 Indahnya pemandangan ciptaan Allah swt...

 Indahnya pemandangan di jeti Kuala Sepetang...

 Along posing lagi...

 Azri terasa nak jadi nelayan :p

 Me n my abang sado 2...

 Me n my abang sado 1

 Jauh merenung nasib...

 Posing terasa hensem...kih kih kih

 Posing takut jatuh....kih kih kih

 Azim n Adib ngan abg sado 1...

Posing atas bot sebelum bergerak

Hari pertama berjalan lancar. Kami sampai di Taiping hampir pukul 9.30 mlm. Keluar semula cari makan malam. Selesai semua dah cecah pukul 11.30 mlm.

9 Feb 2016 ( Taiping )

Pagi-pagi lagi semua dah bangun. Hari nie projek panjat Bukit Larut. Tak tahu sampai atas ker tak. Terutama bila ada sibujang kecik nie :p. Sepatutnya ada 2 jalan untuk capai ke puncak. Jalan tar dan juga mentelusuri denai. Cuma kami takde guide untuk bawa ikut denai. So kenalah mix denai dan jalan tar. Apa2 pun layan....biar gambar berbicara.

 Posing sebelum mendaki...

 Hmm...mcm mana muka tu nampak bulat sgt :(

 Semangat...semangat....semangat....

 Slowly n surely...

 Posing sikit...kih kih kih

 Subhanallah....cantiknya pemandangan...

Nak ambil gambar pokok tu sebenarnya...

Tak berjaya sampai atas. Baru satu pertiga Azim n Adib dah tak larat. Nampaknya kena ada ulangan lain kali nie. Sampai bawah semua layan char keow tiaw kerang. Azri makan hampir 3 pinggan...he he he. Perut dah kenyang layan main kolam dari air bukit. Tak pergi air terjun mungkin lain kali. Sampai homestay hujan turun dengan lebatnya. 

Petang pergi Kuala Gula cari soft crab. Tak seperti yang digembar gemburkan. Ralat gak bila kena bayar sampai RM109 untuk makanan yang tak seberapa. Takde ambil gambar pun masa kat sini. Sampai homestay dah maghrib. Terus solat sebab malam nanti nak pergi night Safari.

 Me n my abg sado 1 depan pintu masuk Zoo...

 Lepak lepas habis pusing satu Zoo...

Lagi pelbagai aksi masing masing...

No comments: