Tuesday, July 12, 2011

Ramadhan semakin hampir...

Dalam 16 hari lagi lebih kurang Ramadhan datang lagi dalam hidup kami.....Alhamdulillah Kau masih menganugerahkan aku kesempatan untuk kembali menghayati nikmat Ramadhan. Walaupun apa2 sahaja mungkin berlaku dalam 16 hari terdekat ini aku tetap merasa bahagia yang aku masih bernafas dan semakin tegar menghadapi ujian hidup.

Setiap apa yang telah ditentukan kepada kita tak mampu untuk kita tepis. Cuma apa yang mampu kita lakukan ialah menerima dugaan itu sebagai satu cabaran untuk menaikkan tahap kita di sisinya. Dia yang menurunkan dugaan Dia juga yang akan membantu kita mengharungi semuanya. Dalam segala kepayahan aku masih lagi tergolong dalam hambamu yang beruntung. Aku masih mempunyai ayahanda dan bonda yang mengasihi aku setulus hati.....anak2 yang menyayangiku sepenuh hati dan suami yang masih di sisi. Berbanding orang lain yang juga mempunyai kepincangan dan mungkin lebih hebat dugaan dari apa yang pernah aku lalui.

Anak2 yang semakin membesar memerlukan 100% perhatian dan kasih sayang dariku. Bukan saja diriku yang utama....tapi mereka. Dalam masa yang sama aku perlu kuat untuk mereka. Ya Allah....terima kasih atas kasih sayangMu yang tak belah bahagi pada hambaMu yang hina ini. Kasih dan rahmat yang tidak putus2 walaupun aku alpa melaksanakan tugas sebagai hambaMu. Dengan kasih sayangMu Kau tetap melimpahi aku dengan rahmat dan kasih sayang yang tidak bertepi.

Ramadhan datang lagi.....impianku untuk melaksanakan terawih dengan anak2 semampu mungkin. Biarlah kedatangan Ramadhan kali ini membawa seribu kebahagiaan di hati kami. Mengajar kami akan makna keberkatan dan keredhaan....

Selamat datang Ramadhan....ku sambut mu dengan penuh kebahagiaan...

No comments:

Just nak update

 Diam tak diam rupanya hampir 3 tahun aku tak tulis apa2 kat sini. Kejap betul masa berlalu. Diam tak diam tahun nie tahun terakhir aku berk...