Wednesday, September 8, 2010

Syawal datang lagi....

Tahun nie aku tidak dapat menolong mak masak rendang. Kesian mak harus keseorangan tahun nie. Tapi itulah lumrah alam dan aku tidak boleh lari dari kekangan. Sekurang2nya aku dan anak2 dapat menunaikankan janjiku pada mak dan ayah untuk menghabiskan hari2 terakhir ramadhan bersama mereka. Gembira hatiku melihat mak masa berbuka siap bertambuh nasi lagi. Hanya itu yang dapat along lakukan untuk menggembirakan mak dan ayah masa hayat masih ada.

Sekejap lagi aku sudah harus bergerak balik ke melaka. Nampak gaya kalau aku tak dapat menolong bondaku merendang untuk adil mungkin hanya askar2ku sahaja yang aku hantar membantu di melaka. Selesai urusanku nanti aku akan terus ke gangsa. Tugasanku untuk mengemas rumah aritu baru 60% selesai.

Selamat hari raya semua.....maaf zahir batin.

Note :
Tahun nie aku sedondon lagi dengan mak dan ayah....cuma tidak berada di tempat yang sama untuk diabadikan....

No comments:

Just nak update

 Diam tak diam rupanya hampir 3 tahun aku tak tulis apa2 kat sini. Kejap betul masa berlalu. Diam tak diam tahun nie tahun terakhir aku berk...